Ieri am fost cu Iulia la film. De o saptamana ne tot incercam norocul, dar ieri am reusit sa ne gasim o „fereastra”. Ne-a placut filmul. Asa am fost motivate sa aflam  mai multe despre Hypatia din Alexandria, dar si despre Egiptul sec IV, perioada care a precedat Evul Intunecat . N-am putut sa nu ma gandesc la avertismentul celebru lasat de catre pictorul spaniol Francisco Goya – „Somnul ratiunii naste monstrii”. Involuntar, dupa film am facut o paralela, probabil un pic deplasata, cu Miscarea Legionara sau Legiunea Arhanghelului Mihail. Nu la cruzimile care nu aveau nimic in comun cu cele 10 Porunci m-am gandit, ci la mesajul nationalist si cu puternica tenta religioasa, dar si la publicul tinta – tineri impinsi intr-un extremism religios. Exagerarea este posibila, dar mingea ramane pe terenul realitatii in acelasi timp cu avertismentul.

