„Daca nu esti copil cuminte, nu indeplinesti voia Domnului si nu asculti de parinti, vei fi aspru pedepsit”- cam asta ar fi una din metodele educationale din secolul XXI, in scolile romanesti- sursa.
Ca religia nu-si are locul langa fizica, biologie, chimie si in general langa orice ramura a stiintei, dar mai ales in scolile de stat, chiar si cu scuza ca este materie optionala este, pentru mine, clar. Nu sunt o mama perfecta, sunt convinsa ca sunt departe de aceasta notiune si nici nu intra in prioritatile mele. Imi aduc aminte cum, la nici 5 ani, Iulia m-a intrebat ” Mami, Mos Craciun chiar se duce la toti, toti copiii in noaptea asta?”.
Personal, la capitolul acesta, am luat decizia sa nu insist pe motivatii ” contra”, bazandu-ma pe bunul simt al copiilor si pe capacitatea lor de a distinge realitatea de fictiune.
De altfel, am citit aici ca pana la varsta de 8 ani, copiii nu retin ca au facut un lucru rau atunci cand sunt certati sau pedepsiti, in schimb retin ca au facut un lucru bun cand sunt laudati sau recompensati.
Cercetatorii olandezi de la universitatea Leiden, au lucrat cu trei grupe de persoane de varste diferite: prima grupa formata din copii avand varste cuprinse intre 8 si 9 ani, a doua grupa cu copii avand varste intre 11 si 12 ani, iar a treia grupa cu persoane cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani.
Printr-o tehnica medicala, fMRI, cercetatorii au observat care este activitatea neuronala la nivelul creierului atunci cand raspunsul era bun sau gresit. Astfel, pentru copiii din prima grupa, activitatea neuronala era mai intensa atunci cand copiii au fost recompensati decat atunci cand au fost pedepsiti . Prin aceeasi tehnica, s-a constatat ca persoanele din celelalte 2 grupe sunt capabile sa invete in mod eficient din greseli, ceea ce este mai dificil pentru copiii de 8 ani.
Rezultatele cercetarilor sunt, asadar, importante pentru tehnicile si metodele educationale ale copiilor si ar trebui sa se tina cont de ele si in sistemul nostru de invatamant.


Anunțuri